vrijdag 21 februari 2014

Geen schade...

Sinds het laatste tripje Bleau, en door het intensieve boulderen in de boulderhal, kreeg ik steeds meer en meer last van mijn rechter middelvinger. Het spookbeeld van het jaar 2012 vol blessureleed schoot door mij heen. Bij boulderhal Sterk in Utrecht bestaat sinds kort een vrij inloopspreekuur met fysiotherapeut en topklimmer Mathieu Ceron. Daar constateerde hij een peesschedeonsteking en adviseerde ondermeer submaximaal klimmen en een week lang ibuprofen maximaal te doseren. Een vervolgafspraak met een echo was noodzakelijk voor bevestigende diagnostiek.

als gevolg van een irritatie of ontsteking kan er een knobbel ontstaan

Deze week was het dan zover. Het was speuren naar vage vlekken op een zwart-witte achtergrond van de echoscopie. Uiteindelijk constateerde de fysiotherapeut dat de onsteking in de peesschede flink geslonken was en dat de bandjes onbeschadigd waren. Dat betekent goed nieuws! Geen indicatie voor een spuit vol met corticosteroiden. Dus ik moet verder gaan met kortere klimsessies, niet teveel maximaal klimmen, niet de vingers oprollen naar het arquée knijpen van grepen en vinger tapen volgens de h-tape techniek. Wanneer alles weer beter gaat meld ik me weer voor een apart trainingschema om vingerkracht langzaam op te bouwen; om dan hopelijk nooit meer geblesseerd te raken...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten